Dependent Origination complete

ในห้อง 'Buddhism' ตั้งกระทู้โดย roserasa, 30 ตุลาคม 2012.

  1. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    แก้ไขครั้งล่าสุด: 22 มกราคม 2013
  2. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    please click the picture below to read dependent origination
     
    แก้ไขครั้งล่าสุด: 31 ตุลาคม 2012
  3. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    the picture of dependent origination please click [​IMG]
     

    ไฟล์ที่แนบมา:

    แก้ไขครั้งล่าสุด: 31 ตุลาคม 2012
  4. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    the ones who see cause and effect will see Dhamma
     

    ไฟล์ที่แนบมา:

    แก้ไขครั้งล่าสุด: 22 มกราคม 2013
  5. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    Buddha teach only one ,that is suffering
    and the end of suffering
     
  6. roserasa

    roserasa เป็นที่รู้จักกันดี

    วันที่สมัครสมาชิก:
    1 ตุลาคม 2012
    โพสต์:
    111
    ค่าพลัง:
    +243
    Dependent Origination as the
    Highest Law of Nature

    “…Bhikkhus, I will teach you Dependent
    Origination and dependently arisen phenomena.
    Listen and attend closely, I will speak.”

    “…And what, bhikkhus, is Dependent Origination?

    (1)‘With birth as condition, aging-and death
    [comes to be)’: whether there is an arising
    of Tathagatas or no arising of Tathagatas, that
    element still persists, the stableness of the
    Dhamma, the fixed course of the Dhamma,
    specific conditionality.
    ‘A Tathagata awakens to this and breaks
    through to it. Having done so, he explains it,
    teaches it, proclaims it, establishes it, discloses it,
    analyses it, elucidates it. And he says: ‘See! With
    birth as condition, bhikkhus, aging-and-death.’

    (2)‘With existence as condition, birth’ ...
    (3)‘With clinging as condition, existence’...
    (4)‘With craving as condition, clinging’ ...
    (5)‘With feeling as condition, craving’...
    (6)‘With contact as condition, feeling’...
    (7)‘With the six sense bases as condition, contact’ ...
    (8)‘With name-and-form as condition, the six sense bases’ ...
    (9)‘With consciousness as condition, name and form’...
    (10)‘With volitional formations as condition, consciousness’ .
    (11)‘With ignorance as condition,
    volitional formations’:

    whether there is an
    arising of Tathagatas or no arising of Tathagatas,
    that element still persists, the stableness of
    the Dhamma, the fixed course of the Dhamma,
    specific conditionality.

    ‘A Tathagata awakens to this and breaks
    through to it. Having done so, he explains it,
    teaches it, proclaims it, establishes it, discloses
    it, analyses it, elucidates it. And he says: ‘See!
    With ignorance as condition, bhikkhus, volitional
    formations.’”

    “Thus, bhikkhus, the actuality in this,
    the inerrancy, the not other wiseness, specific
    conditionality.”
    “This is called Dependent Origination.”

    The Connected Discourses Of the Buddha :
    A New Translation of the Samyutta Nikaya, Volume I, by Bhikkhu Bodhi, The Pali Text Society, Oxford, 2000, P.550-551
    Vol.05 Ending
     

แชร์หน้านี้

Loading...